Posted by

Bilingual Glossary of Transportation Terms / Glosario Bilingüe de Términos de Transporte 

Agencias gubernamentales, especialmente en el sector del transporte, a menudo nos comunicamos con términos técnicos y acrónimos que los miembros de la comunidad no entienden.” 

“Government agencies—especially in transportation—often communicate in technical terms and acronyms that community members don’t understand.” 

Gracias al Departamento de Transporte de la Ciudad de Los Ángeles por su nuevo glosario, creado en 2023. El glosario, que comienza en la página 4 y se extiende hasta la página 41, no solo es útil para los residentes de Los Ángeles. ¡También es útil para las personas en el condado de Monterey y en otros lugares!

Thank you to the City of Los Angeles Department of Transportation for their new glossary, created in 2023. The glossary, which starts on page 4 and runs through page 41, isn’t just useful for Los Angeles residents. It’s also helpful for people in Monterey County and elsewhere!

Glosario Bilingüe de Términos de Transporte

Bilingual Glossary of Transportation Terms

https://ladot.lacity.gov/sites/default/files/2023-05/bilingual-glossary-transportation-terms_2.pdf 

Además:

Obtenga la descarga gratuita, o solicite una copia impresa gratuita, de un nuevo recurso de la Bike League y AARP—El kit de herramientas de auditoría de bicicletas de AARP: una guía de autoservicio para evaluar la capacidad de una comunidad para andar en bicicleta. Se espera una versión en español en 2024. https://www.aarp.org/livable-communities/getting-around/aarp-bike-audit-tool-kit/.

In addition:

Get the free download, or order a free print copy, of a new resource from Bike League and AARP—The AARP Bike Audit Tool Kit: A self-service guide for assessing a community’s bikeabilityA Spanish-language version is expected in 2024. https://bikemonterey.org/bike-buzz-autumn-2023-news-from-bicycling-monterey.html#AutumnBikeAuditToolKit

Para obtener más recursos en español, consulte / for more resources in Spanish, see “Una colección de recursos en español sobre ciclismo“: https://bikemonterey.org/resources/en-espanol.

This post was published on 23 December 2023. One or more changes last made to this post on 15 January 2024.

Leave a Reply